17 lutego 2014

Seria: Inspiracje Dokonane odcinek 2: Garbage Warrior - drabina


                Zafascynowana filmem Garbage Warrior, który opowiada historię niezwykłego architekta, który buduje domy z butelek i opon (i który mógłby wybudować mój dom marzeń – serio, to są niesamowite projekty!) – postanowiłam też, w mniejszej skali – pokazać co można zrobić ze śmieci!


                Przeprowadzając się do kawalerki zamysł był prosty – ma być kiczowato i pięknie. Wychowana na grach The Sims mam w sobie delikatną smykałkę do wnętrz, stąd też przeglądałam godzinami różne strony wnętrzarskie. I kiedy zobaczyłam projekty DIYdrabino/regałów – przepadłam. Musiałam to zrobić. Dzięki temu, że przy okazji mój tata posiada niezliczone talenty – efekt końcowy, moim skromnym zdaniem – jest dużo  lepszy, niż same inspiracje – zobaczcie sami!



                Co jest potrzebne:
- stara drabina
- szkło
- sznurek sizalowy


                Na początku trzeba było doprowadzić do stanu używalności drabinę. Przez lata próchniała za domem, miała końce każde innej długości. Trzeba było je równo przyciąć, oszlifować i zabejcować. Jako półki służy położone na szczeblach szkło. Dekoracyjnie i lekko zabezpieczająco obwiązane sznurem sizalowym. Efektu końcowego nadają okrągłe lampki choinkowe o ciepłym (to bardzo ważne!) odcieniu światła. Drabina służy nam już dwa lata i dzielnie znosi tony książek, świeczek oraz pamiątek.
               


                Wszystkich Was zachęcam do obejrzenia filmu Garbage Warrior (o którym pisała Sorbet - dzięki!), do obejrzenia tutaj na YouTube z polskimi napisami. Film daje do myślenia jak bardzo zaśmiecamy planetę, a przecież można nadać wielu przedmiotom drugie życie. Mnie to bardzo inspiruje do własnych prób przetwarzania „śmieci”. W swoim mieszkaniu mam jeszcze kilka mebli zrobionych ze staroci, a w planach sporo pomysłów na wykorzystanie chociażby euro-palet. Dzięki temu możemy nadać wnętrzom naprawdę oryginalnego wyglądu, a przy okazji wtórnie wykorzystać przedmioty, które normalnie wylądowałyby na wysypisku. Jeśli nie macie własnych starych mebli, przejdźcie się przez pobliskie śmietniki, place budowy, niestety - nawet do lasu, bo ludzie wciąż w tak pasudny sposób pozbywają się śmieci.

Jeśli tematyka Was interesuje albo sami robicie coś samodzielnie – piszcie!
I dajcie znać czy postawilibyście taką drabinę u siebie w domu ;)


(Zdjęcia dzięki uprzejmości Magdy Reyman z bloga fotograficznego Trzyoka!)


10 komentarzy:

  1. No pewnie zebym postawiła taką drabinę u siebie :3 jak ktoś lubi starocie to może znajdzie coś na stonie graty z chaty, na której ludzie za darmo oddają swoje pieprzoty.
    Osobiście mam teraz parcie na zardzewiałe przedmioty.
    Happy Cat Day :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, muszę pobuszofać po tej stronie! Rdzolubna też jestem, ale nasza kiczlerka jest za bardzo w stylu vintage i trzeba z rozmyłem dodawać do niej gratów, aby uniknąć wrażenia mieszkania prababci ;)
      Happy Cat Day! :3

      Usuń
    2. I jeszcze jedna strona Ci się może spodoba: theselby.com - są to mieszkania artystów, same zdjęcia. Są mieszkania buchające luksusem, ale również takie, gdzie są popisane ściany i tzw artystyczny nieład.

      Usuń
  2. Drabina - ach! i lampki również.

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny blog! Zapraszam na nowy, krótki post ♥ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. genialny, debilny wpis który nic nie wnosi poza reklamą swojego bloga. bożeeee.

      Usuń
    2. Z całym szacunkiem lecz nigdzie nie zauważyłam byś napisała, że nie akceptujesz spamu ;-) Wchodziłam na Twojego bloga już długo, ale widzę, że nie warto skoro ma taką prowadzącą. unsub

      Usuń
    3. kurde, co za czasy. to teraz trzeba pisać, że nie akceptuje się spamu, żeby go nie było?

      Usuń
  4. wow, wow, wow, efekt jest kapitalny! sama właśnie urządzam swój pokój i zastanowię sę, czy nie wykorzystać tego efektu:) podoba mi się bardzo, jest klimacik

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...